Kto powinien zainwestować w social media

aJak wybrać agencję social media?Tak,...jak wcześniej wszyscy robili strony internetowe, tak obecnie wszyscy oferują "social media". Skąd ten boom? Jak wszyscy wiemy, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia się również p

Dodane: 04-04-2015 11:03
Kto powinien zainwestować w social media kampanie social media
Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?

Jak wybrać agencję social media?

Tak,...jak wcześniej wszyscy robili strony internetowe, tak obecnie wszyscy oferują "social media".

Skąd ten boom? Jak wszyscy wiemy, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia się również pomysł, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Możemy w ten sposób promować swoje produkty, tworzyć bazę klientów, dbac o swój wizerunek w sieci. Jednak trzeba to robić dobrze. Jednak, nie wszystkie firmy oferujące usługę prowadzenia firmowego fanpejdża, robią to dobrze. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby dobrych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwym sposobem na zarobienie, może być gwoździem do trumny. Zamiast zyskać na wizerunku, można bardzo sporo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.


Ogólnie o reklamie w internecie

Małe i średnie przedsiębiorstwa pełnią bardzo ważną rolę w gospodarce, ponieważ płacą najwyższe podatki, zatrudniają pracowników i podnoszą konkurencyjność.

Oprócz pokonania szeregu formalności i różnych urzędowych upierdliwości, żeby prowadzić biznes nie wystarczy znać się na branży, w której się działa. Najczęściej lepszy marketing wygrywa z jakością usług lub produktów. Kluczem do sukcesu jest promocja, a to wymaga budżetu.

Możemy zainwestować w menadżera, lub skorzystać z oferty agencji reklamowej. Jednak to są formy drogie i mają niską skuteczność. Można wykorzystać do promocji internet - często strona www plus pozycjonowanie są strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu ma się dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów, otwierają się nowe drogi rozwoju. Warto więc zacząć od czegoś, co nie wy,maga ponoszenia wysokich kosztów, trzeba jednak znaleźć dobrego profesjonalistę.


A może wcale nie potrzebujesz social media?

Zanim wpadniesz na pomysł - "zróbmy sobie Facebooka", zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.


O tym jak (nie) robić social media marketingu

Media społecznościowe to modny temat. Mówi się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o niebezpieczeństwach.

Profil na Facebooku mają prawie wszyscy. Niewielu niestety publikuje tam materiały w sposób przemyślany - zdjęcia dzieci, domów, samochodów, zdjęcia z wakacji, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , chętniej to co umieszczamy na Facebooku, ma znaczenie w "realu". Jeśli rozsyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy zakładać, że zanim szef nas przyjmie, to sprawdzi nasze konto. Czy jest się czego bać?
Jeśli nie umieszczamy wszystkiego jak leci, nie dajemy lajków zbyt hojnie, to możemy czuć się bezpieczni. Jednak każdy może dowiedzieć się co lubimy, na kogo głosujemy, jakie mamy poglądy, na co wydajemy pieniądze, na jakim standardzie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są treści prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Pamiętajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, ale jeśli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.


Definicja social media marketing

Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing