O obsłudze informatycznej dla firm. Kilka faktów i ważnych informacji

zechowywania danych. Nazwa "dysk twardy" wynika z zastosowania twardego materiału jako podłoża dla właściwego nośnika, w odróżnieniu od dyskietek (ang. floppy disk, czyli miękki dysk), w których nośnik magnetyczny naniesiono na po

O obsłudze informatycznej dla firm. Kilka faktów i ważnych informacji

Dysk twardy. Czym jest? Odpowiada Wikipedia

Dysk twardy, napęd dysku twardego (ang. hard disk drive) ? rodzaj pamięci masowej, wykorzystujący nośnik magnetyczny do przechowywania danych. Nazwa "dysk twardy" wynika z zastosowania twardego materiału jako podłoża dla właściwego nośnika, w odróżnieniu od dyskietek (ang. floppy disk, czyli miękki dysk), w których nośnik magnetyczny naniesiono na podłoże elastyczne.

Pojemność dysków wynosi od 5 MB (przez 10 MB, 20 MB i 40 MB ? dyski MFM w komputerach klasy XT 808x i 286) do 10 TB (w laptopach 20-2000 GB). Opracowano również miniaturowe dyski twarde typu Microdrive, o pojemnościach od kilkuset MB do kilkuset GB, przeznaczone dla cyfrowych aparatów fotograficznych i innych urządzeń przenośnych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dysk_twardy


Powszechne wady w komputerach przenośnych

Laptopy niedługo kompletnie wyprą komputery stacjonarne, jednak poza licznymi zaletami w użytkowniku, te komputery przenośne mają kilka wad, w tym konstrukcyjnych i wynikających z niedopracowania przez producentów. Częstą bolączką laptopów są systemy chłodzące, zazwyczaj jest to jeden wiatraczek oraz chłodzenie pasywne.

Kolejną sprawą są słabe obudowy i zawiasy łączące korpus sprzętu z jego klapą. W tych miejscach bardzo często dochodzi do problemów w postaci pęknięć i złamań, nawet przy normalnym użytkowaniu. Można tego jeszcze trochę wymienić, niemniej jednak to są najczęstsze usterki w komputerach przenośnych.


Drogie naprawy małych części

Czasem z pozoru drobne usterki mogą być bardzo drogie w naprawie czy serwisowaniu. Małe i drobne elementy np. na płycie głównej bardzo trudno jest wymienić i potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu do lutowania oraz odpowiednio przeszkolonej osoby. Ceny takich napraw potrafią sięgać paruset złotych za pojedynczy element.

Często taniej wychodzi zakup całego elementu, nawet nowego, niż próby ratowania starego, często mocno zużytego elementu.