Systemy badań telefonicznych w praktyce

szukających firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.SIM- System informacji marketingowychSystem informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz procedur stworzonych w ce

Systemy badań telefonicznych w praktyce Firmy typu dają możliwość prowadzenia badań statystycznych i rozmów telefonicznych opierając się o indywidualne systemy do statystyki. To doskonała opcja dla średnich firm, szukających firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.

SIM- System informacji marketingowych

System informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz procedur stworzonych w celu zapewnienia uporządkowanego dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych. To metoda ciągłego planowania, zbierania i przechowywania oraz analizy danych.

System informacji marketingowej ułatwia podejmowanie dwóch kategorii decyzji: programowanych i nieprogramowanych. SIM powinien być okresowo weryfikowany w celu oceny wartości dostarczonych informacji i sformułowania zapotrzebowania na nowe informacje. Wyniki badań marketingowych i informacje uzyskane z systemu informacji marketingowej są względem siebie komplementarne. Ze względu na potrzebę sprawnego przetwarzania dużej liczby danych, SIM funkcjonuje zazwyczaj przy wykorzystaniu

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_informacji_marketingowych


Konsument i kontakt

Kontakt z klientem jest bardzo ważny, ale tylko jeżeli jest faktycznie potrzebny i pożądany. Nikt bowiem nie lubi, gdy podczas niedzielnego obiadu dzwoni przedstawiciel firmy, której nie lubimy i pyta o bardzo dziwne rzeczy. Dlatego sposób komunikacji, dobór odbiorców oraz skrypt rozmowy jest bardzo istotny dla nadania sensu takim telefonom.

Poprzez telefon wykonuje się także badania statystyczne, zwane po prostu badaniami telefonicznymi. Takie statystyki wykorzystywane są później w ogólnie pojętym marketingu oraz udostępniane zewnętrznym firmom. Firmy wykorzystują podane statystyki, aby zdecydować o kolejnym produkcie czy nowej usłudze, tkórą zamierzają wprowadzić na rynek.


Rodzaje badań cati

Badania cati są badaniami ankietowymi przeprowadzanymi na zlecenie klientów wśród wybranej grupy respondentów. Głównym rodzajem badań cati są badania telefoniczne, ale osoby zatrudnione w studiu badań cati przeprowadzają również badania przy wykorzystaniu poczty email respondentów oraz zatrudniają tzw. mystery shopperów, którzy wcielają się w potencjalnych klientów i oceniają pracę różnych sklepów.

Dlatego obsługą studia cati zajmują się specjaliści z dziedziny informatyki i fachowcy od tworzenia stron internetowych oraz telefoniści i osoby układające konkretne ankiety. Studio badań cati zajmuje się także przeprowadzaniem badań społecznych, które potem wykorzystywane są w programach informacyjnych.