Wiedza użyteczna o taksówkach

ed wyjazdem.Duża konkurencja wśród taksówkarzyFirmy taksówkarskie muszą przyciągać klientów na wszystkie sposoby, bo przecież konkurencji na rynku nie brakuje. Wielu z właścicieli takich firm zachodzi w głowę co można jeszcze zrob

Wiedza użyteczna o taksówkach Transport w nowym mieście bywa uciążliwy, a gdy mamy ważne spotkanie nie ma czasu na korzystanie z komunikacji miejskiej. Należy mieć numer na i zapisać go sobie jeszcze przed wyjazdem.

Duża konkurencja wśród taksówkarzy

Firmy taksówkarskie muszą przyciągać klientów na wszystkie sposoby, bo przecież konkurencji na rynku nie brakuje. Wielu z właścicieli takich firm zachodzi w głowę co można jeszcze zrobić, aby więcej klientów korzystało właśnie z ich taksówek.

Pierwszym czynnikiem decydującym o wyborze firmy może być cena za daną trasę, ale nie zawsze warto walczyć z konkurencją jedynie ceną. Stan i klasa aut też jest istotna, no bo kto nie wolałby się przejechać mercedesem z 2014 roku, gdy inna firma ma mercedesa z 1994.

Dalej są wszelkie wygody oferowane na pokładzie aut: klima, płatności bezgotówkowe i inne rzeczy zwiększające komfort podróży.


Cytat z Wikipedii o Publicznym transporcie zbiorowym

W Polsce podstawowe kwestie dotyczące publicznego transportu zbiorowego reguluje ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym.

Publiczny transport zbiorowy może odbywać się w Polsce na podstawie:

umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego pomiędzy organizatorem a operatorem,
potwierdzenia zgłoszenia przewozu lub decyzji o przyznaniu otwartego dostępu.
Ustawa o o publicznym transporcie zbiorowym nakazuje oznakowanie środków transportu, którymi są wykonywane usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, w sposób widoczny dla pasażera, podawanie rozkładu jazdy do publicznej wiadomości na wszystkich dworcach i przystankach wymienionych w rozkładzie jazdy, a także upublicznianie cenników opłat lub taryf oraz regulaminów przewozu osób (zawierających warunki obsługi podróżnych, warunki odprawy oraz przewozu osób i bagażu, wskazujących podmiot właściwy do przyjmowania skarg i reklamacji wynikających z realizacji usług oraz terminy ich rozpatrywania).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Publiczny_transport_zbiorowy


Car-sharing - definicja z Wikipedii

Car-sharing jest to model biznesowy wypożyczalni samochodów, gdzie możliwe jest wypożyczanie samochodu na krótki czas, często z godziny na godzinę. Jest on atrakcyjny dla klientów, którzy tylko sporadycznie korzystają z pojazdu, a także dla tych, którzy chcieliby okazjonalnie mieć dostęp do samochodu innego typu. Organizacja wynajmu samochodów w tym modelu może być komercyjna, lub użytkownicy mogą być zorganizowani jako spółki, instytucje publiczne, spółdzielnie lub ugrupowania ad hoc.

Usługi car-sharingu są dostępne w ponad tysiącu miast w wielu krajach między innymi przez przedsiębiorstwa takie jak Autolib, City Car Club, Greenwheels, Stadtmobil, Zipcar czy CityBee. Tradycyjne wypożyczalnie samochodów wprowadziły własne usługi typu carsharing, w tym Hertz on Demand, Enterprise CarShare, Avis On Location, Uhal Car Share. Ponadto producenci samochodów również wprowadzili usługi typu carshare, w tym car2go Daimlera, DriveNow BMW i Quicar Volkswagena.

W grudniu 2012 roku było około 1,7 miliona użytkowników car-sharingu w 27 krajach, wliczając tak zwane usługi peer-to-peer, według badań Transportation Sustainability Research Center przy U.C. Berkeley. Spośród nich 800 000 użytkowników znajdowało się w Stanach Zjednoczonych. W listopadzie 2012 firma Zipcar miała 767 000 członków i oferowała 11 000 pojazdów na terenach Ameryki Północnej i europy, co czyni ją światowym liderem sieci car-sharingowej. Natomiast Car2go jest dostępne w 17 miastach na całym świecie z liczbą klientów równą 275 000 na styczeń 2013 roku.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Car-sharing