Wirtualne biura - tradycja kontra nowoczesność

y pojawiła się właściwie we wszystkich dziedzinach olbrzymia konkurencja. To jednak nie zniechęca kolejnych osób do założenia własnej działalności. W niektórych przypadkach taka inwestycja to naprawdę najlepsza decyzja biznesowa w

Wirtualne biura - tradycja kontra nowoczesność

Czy możemy spodziewać się dalszego rozwoju firm zajmujących się wirtualną biurowością?

W związku z tym, że założenie firmy stało się możliwe nawet dla przeciętnej osoby pojawiła się właściwie we wszystkich dziedzinach olbrzymia konkurencja. To jednak nie zniechęca kolejnych osób do założenia własnej działalności. W niektórych przypadkach taka inwestycja to naprawdę najlepsza decyzja biznesowa w życiu wielu osób. Nic więc dziwnego, że działalność taka, jak wirtualne biura, ciągle zyskuje na popularności. Obsługa administracyjna czy wsparcie w dziedzinie księgowości i rozliczeń podatkowych jest nieraz bardzo potrzebna z uwagi na brak kompetencji w tym zakresie osób zakładających własną firmę. Wirtualne biura idealnie wpasowały się w potrzeby rynku i coraz częściej zaczynają zastępować tradycyjną biurowość.


Pracownik - kim jest według Adam Smitha?

Pracownik najemny nie inwestuje własnego kapitału. W zamian za wykonywaną pracę otrzymuje od przedsiębiorcy wynagrodzenie. Pracodawca i pracownik są od siebie zależni. Ze względu na stopień przygotowania do wykonywania prac na określonym stanowisku roboczym można wyróżnić pracowników:

wykwalifikowanych ? posiadających właściwe przygotowanie teoretyczne i praktyczne,
przyuczonych ? posiadających pewne umiejętności wykonania prac (np. stażyści, uczniowie),
niewykwalifikowanych ? nie mających właściwego przygotowania do wykonania konkretnych prac.
Każdej osobie wykonującej pracę należy się za nią godziwe wynagrodzenie. Jeżeli jest ono wypłacane okresowo, to określa się je jako płacę (potocznie "pensja"). Często koszt pracy podaje się jako koszt roboczogodziny. W przypadku edukacji jednostką bywa czasami godzina lekcyjna (45 min.).

Stosunki między pracodawcą i pracownikiem określa sytuacja na rynku pracy. Przy dużym bezrobociu pracodawcy mogą rabunkowo wykorzystywać pracowników dyktując im bardzo niskie wynagrodzenia, za cięższą pracę. W takiej sytuacji przedsiębiorcom nie opłaca się inwestowanie w nowoczesne technologie zwiększające wydajność pracy.

Jeżeli na rynku brakuje pracowników, przedsiębiorcy muszą o nich zabiegać proponując im dodatkowe korzyści. Wydajność pracowników zależy od motywacji, która może zostać zwiększona dzięki odpowiednim systemom wynagradzania lub przez marketing wewnętrzny (np. budowę kultury korporacyjnej). Zastosowanie nowoczesnych technologii może zwiększyć wydajność pracy (np. automatyzacja produkcji). Nie jest to możliwe, bez podniesienia kwalifikacji pracowników przez inwestycje w edukację.

Termin siła robocza oznacza potencjalne zdolności i umiejętności ludzi do wykonywania pracy produkcyjnej i nieprodukcyjnej, natomiast praca jest formą wykorzystania siły roboczej. W zależności od wykonywanej działalności pracownicy realizują swoje zadania przez cały rok, bądź są zatrudniani sezonowo (np. w rolnictwie i budownictwie).

Zespoły pracowników mogą być zorganizowane w formie grup lub brygad. Grupy są to zespoły pracowników wykonujących tę samą pracę. Brygady są jednostkami wyodrębnionymi organizacyjnie w ramach przedsiębiorstwa i mają stały skład osobowy, w tym własne kierownictwo, na stałe przydzielone narzędzia pracy i przydzielone określone zadania produkcyjne. W brygadzie są pracownicy o różnych kwalifikacjach, jest w niej podział pracy oraz zróżnicowane wynagrodzenie, którego wysokość może być uzależniona od funkcji spełnianej przez pracownika, jego kwalifikacji, a także stopnia trudności i ilości wykonanej pracy.

Najszerszym pojęciem dotyczącym organizacji siły roboczej w przedsiębiorstwie lub innej jednostce organizacyjnej jest pojęcie załogi, przez którą rozumiemy zespół pracowników związanych z tą jednostką umową o pracę oraz zainteresowanych jej wynikami ekonomicznymi i produkcyjnymi.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Praca_(dzia%C5%82alno%C5%9B%C4%87_cz%C5%82owieka)


Preferencje klientów

Najczęściej jednym z najbardziej istotnych dla klientów czynników decydujących o wyborze oferty odnośnie wirtualnego biura jest to, jaki zakres usług w tym zakresie oferuje dana firma. Bardzo często największą popularnością cieszą się przedsiębiorstwa, które oferują nie tylko zapewnienie obsługi dotyczącej księgowości czy administracji, ale również udostępnianie pomieszczeń biurowych, na przykład w związku z organizowaniem spotkań biznesowych. Takie usługi są bardzo popularne, jednak do ich zapewnienia trzeba mieć odpowiednią ilość pomieszczeń biurowych, którymi nie każde wirtualne biuro dysponuje. Najważniejsza dla klientów często jest również cena, zwłaszcza w przypadku obsługi dużych firm.