Medyczne opracowania statystyczne- co i jak

pomoc statystyczna i na podstawie badań decydują, czy wprowadzić dany produkt, czy nie. Dzisiaj o statystyce i nie tylko.Analiza danych w WikipediiAnaliza danych zastanych ? proces przetwarzania danych w celu uzyskania na ich pod

Dodane: 27-05-2016 10:46
Medyczne opracowania statystyczne- co i jak Firmy farmaceutyczne, jak praktycznie każda inna dziedzina handlu i produkcji zmuszona jest robić odpowiednie badania rynkowe jeszcze przed wypuszczeniem leku na sprzedaż. Korzystają z firm takich jak i na podstawie badań decydują, czy wprowadzić dany produkt, czy nie. Dzisiaj o statystyce i nie tylko.

Analiza danych w Wikipedii

Analiza danych zastanych ? proces przetwarzania danych w celu uzyskania na ich podstawie użytecznych informacji i wniosków. W zależności od rodzaju danych i stawianych problemów, może to oznaczać użycie metod statystycznych, eksploracyjnych i innych.

Korzystanie z danych zastanych jest przykładem badań niereaktywnych - metod badań zachowań społecznych, które nie wpływają na te zachowania (Babbie 2006).

Dane takie to: dokumenty, archiwa, sprawozdania, kroniki, spisy ludności, księgi parafialne, dzienniki, pamiętniki, blogi internetowe, audio-pamiętniki, archiwa historii mówionej i inne.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Analiza_danych


Graficzne przedstawienie wyników

Wyniki badań statystycznych i innych analiz najlepiej przedstawić w formie graficznej. Z takie wykresu łatwiej odczytamy potrzebne dane niż z wielokolumnowej tabeli- to oczywiste. Współcześnie przedstawianie wyników badań w taki sposób, czyli jak najbardziej przystępny, umożliwia różne oprogramowanie. Obecnie większość tych programów bazuje na rozwiązaniach mobilnych i przez internet, aby dane były jak najszerzej dostępne.

O tym jakie dane najlepiej przestawić w formie wygodnego wykresu decyduje już sam rodzaj badań oraz metoda statystyczna, która może się różnić w zależności od zleconego badania. Im więcej danych jest do przedstawienia tym bardziej forma graficzna staje się oczywistym wyborem, jednak i to ma swoje granice i nie zawsze okazuje się być praktyczne i zasadne.


Konkurencja leków

Leków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że jego lek czy tez preparat jest najskuteczniejszy, najlepszy i tak dalej. Jest to dość trudny rynek dla nowych produktów mniej znanych producentów i trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami marketingowymi, aby zaistnieć dla danej grupy odbiorców.

Cały proces wprowadzania nowego produktu powinien być poprzedzony badaniami wraz z określeniem grupy docelowe, kosztów produkcji, marketingu oraz amortyzacji. Dokładna i wnikliwa analiza tych danych jest najważniejszym etapem w początkach nowego produktu.